Consultanții au devenit, pentru multe firme, oamenii din umbra managementului. Sunt cei care vin cu soluții atunci când conducerea unei companii este în impas sau are nevoie de o direcție pentru dezvoltare.

Siguranța corectitudinii informațiilor primite reprezintă un lucru important în luarea deciziilor. Având în vedere că o primă citire a unui articol de lege nu-ți oferă posibilitatea interpretării  corecte, cea mai bună soluție este reprezentată de firma de consultanță, deoarece aceasta este un partener de încredere în procesul de ajutare al întreprinderii.

Spunem proces de ajutare al întreprinderii pentru că aceasta este cea mai importantă menire a unui consultant, indiferent de domeniul în care activează, contabilitate, marketing, sau resurse umane. Utilizarea unui consultant pentru afacerea ta se înscrie în tendința mai largă din ultimii ani de a externaliza diverse activități ale unei întreprinderi, sau outsourcing, termen din limba engleză care s-a impus și în mediul de afaceri din țara noastră. Iată câteva din motivele pentru care antreprenorii români aleg să apeleze la un consultant:

Beneficiază de perspectiva cuiva din exterior

Atât în viața personală, cât și în cea profesională, avem nevoie de opinia cuiva din exterior, care ne observă de la o anumită distanță și este capabil să remarce aspecte care nouă ne scapă. Este ușor să nu vezi pădurea din cauza copacilor atunci când ai mult de lucru la propria afacere, și un consultant te poate ajuta tot așa cum un prieten sau un membru al familiei te sfătuiește când ai de luat o decizie pe plan personal.

Obțin expertiza necesară pentru intervalul dorit

De multe ori, consultanții îndeplinesc rolul unui angajat cu o pregătire înaltă, dar pe termen limitat. De ce să suporți costurile mari asociate cu angajarea unui specialist, când ai nevoie de serviciile acestuia doar pentru o anumită perioadă? Unele companii aleg să pună aceste sarcini ocazionale pe umerii angajaților deja existenți, dar nu este o idee bună. Angajații respectivi, fiind supraîncărcați, nu își vor mai îndeplini obligațiile din fișa postului în mod corespunzător, și nu vor da un randament bun nici la aceste proiecte temporare.

Reduc cheltuielile cu angajații

Așa cum menționam mai sus, să angajezi un specialist implică niște costuri considerabile. Un consultant va costa o companie mai puțini bani decât un angajat, și are mai mult sens să colaborezi cu un consultant dacă ai nevoie de serviciile respective pe termen scurt. Un consultant te va ajuta să maximizezi randamentul investiției (numit return on investment în engleză, termen cu care mulți sunt familiari) – așadar, vei obține maxim de rezultate cu minim de bani cheltuiți.

Dacă serviciile de care ai nevoie includ consultanță în contabilitate, poți apela cu încredere la INTEGRUM.

Claudia Columban-Expert Contabil